Brug vores RMA side til fortrydelsesret, reklamation eller retur m.m.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
d) Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives her www.legeland.dk/rma. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
OBS: Udvidet returret ved julegavekøb
Varer købt i november og december kan returneres til og med 31 januar!
Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Brug vores kundeservice afdeling her www.legeland.dk/rma
Varer undtaget fortrydelsesretten
Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder plomberingen på eks.: lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Legeland.dk afgør ved modtagelse af den returnerede vare om dette er opfyldt.
Tilbagebetaling af købsbeløbet.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan
tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
FORTRYDELSESRET: Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varen sendes til :
Legeland.dk
Hospitalsgade 15
8700 Horsens
Mrk: dit RMA nr.
Brug vores kundeservice afdeling her www.legeland.dk/rma
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du anvender vores RMA system her www.legeland.dk/rma eller vedlægger følgende;
Kvittering med ordrenummer, navn, og skriv at du ønsker pengene retur.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. og vi afhenter IKKE i pakkeshops. Pakker SKAL sendes som erhvervs levering.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.legeland.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Brug vores kundeservice afdeling her www.legeland.dk/rma
Fragtomkostninger:
Når du har reklameret til os, vil du modtage en pakkeseddel, som klistres uden på pakken og så indleveres pakken på posthuset / omdelingsted. Husk at få en kvittering for at pakken er indleveret. Du hæfter for indholdet i pakken. Med en kvittering er der forsikring på pakken.
Er reklamationen berettiget så betaler vi rimelige fragtomkostninger.
Brug vores kundeservice afdeling her www.legeland.dk/rma
Varen sendes til:
Legeland.dk
Hospitalsgade 15
8700 Horsens
Mrk.: Reklamation
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
- Hvilket produkt er der tale om
- En grundig beskrivelse af fejlen på varen
- Hvordan er fejlen opstået
- Hvornår er fejlen opstået
- Har du selv gjort noget for at afhjælpe fejlen?
- Bestilt den:
- Faktura nr. på ordren.:
- Forbrugerens navn:
- Forbrugerens adresse:
(NB: som udgangspunkt bruger vi oplysningerne fra ordren. Så meld venligst tilbage hvis leveringsadressen skal ændres i tilfælde af at vi skal sende en ny vare.)
- Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. og vi afhenter IKKE i pakkeshops. Pakker SKAL sendes som erhvervs levering.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Legeland.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og webadministratoren for Legeland.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Hvis nødvendigt, kan vi videregive persondata til ”samarbejdspartnere, der assisterer med vores forretningsaktiviteter” eller ”långivere”.
Den dataansvarlige på www.legeland.dk er webadministrator, Morten.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.legeland.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Legeland.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Legeland.dk via e-mail: salg@legeland.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Søren W. Nielsen på mail salg@legeland.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr